First 2 weeks in !!! - Reisverslag uit Botanic Ridge, Australië van WesleyPelzers - WaarBenJij.nu First 2 weeks in !!! - Reisverslag uit Botanic Ridge, Australië van WesleyPelzers - WaarBenJij.nu

First 2 weeks in !!!

Door: WesleyPelzers

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2014 | Australië, Botanic Ridge

Heehee!!

30 graden buiten en toch een reisverslag schrijven is best lastig als je net twee weken in Sydney bent,.
Toch ben ik er maar even voor gaan zitten tot nu toe is het hier echt heel relaxed, vanaf het moment dat ik uit het vliegtuig kwam lopen en de zon zag vond ik het eigenlijk al goed.
de trip hierheen viel eigenlijk best mee had verwacht helemaal gebroken hier aan te komen:p zit niet veel vaker 24 uur in het vliegtuig..

Begon met riezen vanaf Amsterdam 12 uur naar Bangkok,. veel leuke mensen ontmoet. vlucht niet veel kunnen slapen teveel zenuwen misschien.
Daarna konden we even wat eten en zwerven op het vliegveld in Bangkok. Enorm vliegveld en dus al vlug verdwaald.
Maar creative oplossing 10 min. later werden we naar de MacDonalds gebracht door een thaise airport medewerker met zo'n elektrisch wagentje voor 5 dollar. whoehooee
(jaaa ik was lui genoeg om een taxi te betalen in een vluchthaven:p)

Voordat we in sydney zouden landen, hadden we een tussenstop in een 4 sterren hotel in Taiwan's hoofdstad, Taipei. Ook wel Lucky City genoemd.
een vieze stad met smog in de lucht overal bouwprojecten die nog minimaal 5 jaar nodig hebben om af te ronden en overvolle straten.
Maar als je verder keek dan je neus lang is :P dan zag je in de bergen achter en rondom de stad prachtige landschappen. Regenwoud, water en tussen de bomen door grote huizen en andere bouwwerken. alle mensen droegen mondkapjes en ik krijg dan altijd soort van ziekenhuis gevoel. alsof je ieder moment een ziekte kan oplopen omdat je er niet bij loopt als een chirurg, achja ik leef nog.. na een goede nachtrust in het hotel was het tijd om de laatste vlucht te pakken naar sydney 9 uurtjes is wel te doen. zeker met mijn film fetish, dus.., the king of scotland, Riddick en battle of the year ,.later was ik er al!

ik kneep 'm voor border control Australia:p! ik had 4 flessen lenzenvloeistof bij en 2 zakken NLD'se drop voor Robin en dat hoefde ik volgens de kaart niet aan te geven toch was ik er van overtuigd dat ze me daar vragen over gingen stellen. Australische immigratie vroeg me netjes rechts door de gang te lopen met al mijn bagage. Eenmaal om de hoek stond ik gewoon al buiten :P No worries mate,. dat is de Catch Phrase in Australia en snapte toen al waarom.

Eerst kregen we als nieuwe groep van Australian Backpackers een kans om even Oprah house en the skyline van Sydney te bewonderen.
vervolgens zijn we doorgegaan naar Manley, een Suburb van Australie.
Daar bevond ook het hostel waar we 4 dagen in verbleven hebben als groep. allerlei leuke dingen gedaan natuurlijk.maar eerst wat golven gepakt met robin en Luc die ik dus al op de eerste dag tegenkwam!
De dagen daarop waren vooral wat dingetjes regelen zoals Medicare Australia , eigen bankrekening openen, en een hoop orienteren en acclimatiseren. gelukkig werden ze afgewisselt met leuke trips naar de blue mountains! een natuurgebied zo groot als belgie met natuurlijke watervallen riviertjes en een ziek mooi uitzicht! ook zijn we naar sydney zoo geweest. en de loslopende wallaby was zo vriendelijk met me op de foto te springen.. blablabla |

Ik was blij dat voorbij was eigenlijk,. voelde een beetje als schoolreisjes.
Was er wel klaar voor om lekker op weg te gaan en de plekken te gaan ontdekken waar we meer dieren als mensen tegenkomen:)
Beetje rust:P helaas dat avontuur begint morgen pas.
ik zit nu met Robin Strik, Luc Jacobs en Bob smeets in Chili Blue Hostel bij Kings Cross. Bob zat langs me in het vliegtuig en nog steeds reizen we met elkaar goede kerel! en ook v beneden de rivier:P
een weekje goed dol geweest, Dinsdag avond TradeMark met Whet t-shirt contest, Donderdag durf ik niet meer te zeggen ,. naam vergeten van de club. Zaterdag naar chinese Laundry waar ze lekkere techno draaide en op de zondag Australian day als afsluiter!!
Australian day is de nationale feestdag in sydney en vergelijkbaar met onze koninginnedag.
om 10 uur sochtends opgestaan om de hele dag te Party-en!
Alleen gelukkig hier lekker op 't strand, met een d.j. op een boot in de zee.
30 man uit ons hostel waren onze tourguides voor deze dag en het was echt heerlijk!!!

vanavond is de laatste dag voor robin en luc dus gaan we romantisch zonsondergang kijken en proosten op nieuwe en oude avonturen.
daarna vertrekken ik en bob richting Ocean Road voorbij Melbourne:)
En robin en Luc naar Bangkok om door te reizen naar Cambodia Vietnam en Laos als ik het goed heb..
ik ga weer ff chill sessie houden in Botanic Garden;)

So No worries and G'day Mate's
Cheers

Wesley




  • 30 Januari 2014 - 18:24

    Dieneke:

    Hoi Wesly ik lees net jou verslag. Voor jou gaat het avontuur nog beginnen als dat net zo is als bij onze Robin gaat dat goedkomen :-) have fun en thake care.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Botanic Ridge

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 3593

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: