Chapter 4 Byron,Nimbin and Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van WesleyPelzers - WaarBenJij.nu Chapter 4 Byron,Nimbin and Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van WesleyPelzers - WaarBenJij.nu

Chapter 4 Byron,Nimbin and Brisbane

Door: Me

10 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Sooo :p it's been a long time!! eerste 3 weken gingen goed en kon ik jullie iedere week op de hoogte houden van mijn avonturen maar naar een tijdje was het schrijven gewoon net iets teveel moeite:p sommige details gaan nu ook niet meer op "papier" komen en stiekem baal ik daar wel van!
Nu lig ik in een hostel in brisbane, de boys hebben de campervans meegenomen naar sunshine coast en hoe aantrekkelijk dat ook klinkt, ik heb morgen 2 sollicitatiegesprekken en moet dus nog ff in brizzie blijven.
Geen probleem want ik vind het een heerlijke stad.
Maaaaarr,. We gaan weer paar weekjes terug naar het moment dat ik voor de tweede keer Sydney mocht bezoeken.
Ik zat samen met dion in de auto en (weer) niet achter het stuur, dus alle vrijheid om te genieten van m'n uitzicht. Ondanks de wat grijze lucht was het prima weer om mn hoofd en schouders uit het dakraam v onze camper te steken en weer wat gopro-footage op te nemen!, natuurlijk onder het genot van wat lekkere muziek.
Onze eerste stop in Sydney was Manley(suburb in Sydney) daar waar ons avontuur begon met australian backpackers en het voelde daadwerkelijk een beetje als thuiskomen van een vakantie. Bekende mensen tegenkomen in een stad aan de andere kant v de wereld heeft dezelfde charme als thuis! Toch was ik nog niet met de auto naar Manley gereden en terwijl we door de straten reden genoot ik opnieuw van het uitzicht, heuvels volgebouwd met prachtige huizen en daarachter de skyline v sydney het blauwe water aan de bodem en de enorme brug die Manley scheid van de grote stad.
Uiteraard wilden we even een korte stop maken bij manley bunkhouse, het hostel waar we de eerste 4 dagen v Australie hebben doorgebracht. Na een gezellig praatje met de crew van aussiebackpackers vlug naar het strand!
Die was namelijk helemaal volgebouwd met grote stage's vanwege het wk surfing! Geniaal want wij als newbies wilden wel even kijken hoe de pro's het voordoen. Eenmaal daar begonnen de dames aan de final run en dat zag er prima uit;) echt veel geleerd heb ik niet maar het was een heerlijke middag op het strand zoals manley die al vaker aanbood.
Met harde rockmuziek op de achtergrond ook nog de skate scene bekeken, die hun tricks, flips and spins achter het strand tentoonstelde. Daar was een jongen niet ouder dan 9 jaar die de ziekste dingen liet zien op zijn skateboard definitly the crowd's favorite en terecht want niemand ging zo hard als hem. Na al dit kijken naar sport tijd voor een goede maaltijd. Na de plaatselijke supermarkt gereden voor flink wat eten en bier want zouden die avond goed uitgaan!
Daan onze chef draaide er een uitstekende spaghetti bolognaise uit en toen we ook nog vergezeld werden door 6 zweedse dames (die toevallig op dezelfde gratis parkeerplek stonden) kon de avond niet meer slecht gaan:p uiteraard kwam de politie nog wel even kijken wat we aan het doen waren maar met 6 zweedse dames zie je er een stuk minder schuldig uit als met 6 dronken jongens alleen, en zonder problemen verdwenen de agenten weer:) dat ging makkelijker als verwacht en het moment verdiende nog wat extra bier.
Eenmaal op stap waren de dames al vlug gevlogen, Bob mn campergenootje heeft mij voor een avondje ingeruild voor iets blonders met wat meer vulling en bleef dus een avondje in de camper:p
Dion haakte ook af en jim, koen, ik en daan zijn vlug voor wat motiverende tequila vertrokken! Dronken en voldaan terug naar de campers gewandeld samen met de boys en langs het strand is toch een stuk beter als van Het knooppunt in best naar de verbeetenstraat wandelen:p
Mijn bed was niet beschikbaar dus jim bood zijn tweepers. Hoogslaper als uitstekende vervanging!
De volgende ochtend weer eens abrupt wakker gemaakt door een ranger die niet echt gecharmeerd was van onze leftover bolognaise en lege pils maar gelukkig, hij gaf ons een half uurtje om rustig te vertrekken. Zonder boete:o gelukkig want we hebben er ondertussen al 3:)
Volgende 2 dagen hard gewerkt als tuinman voor jason en een snelle 250 dollar verdient als newbie hovenier!
Dat terwijl de boys weer lekker in het grootste zwemparadijs van Sydney rondhuppelde,. Geen probleem heb weer wat nieuwe mensen leren kennen en wat contacten gemaakt voor werk als ik weer een keer in sydney kom. Voor nu hadden we het gehad in de stad en nadat ik voor een laatste keer bij mn maatjes v chillie blue hostel ben gaan kijken zijn we een dag later vertrokken richting het noorden van australie.

In 2 dagen weer enorm veel in de auto gespendeerd en steden als bijvoorbeeld newcastle overgeslagen om zo snel mogelijk naar byron bay te rijden!
Byron bay, zodra je Australie binnenkomt hoor je niks als goede verhalen over dit hippiestadje en natuurlijk wilden we dit tot de bodem uitzoeken! Op maandagmiddag was het dan eindelijk zover en reden we het stadje in, gopro stond aan en met wat muziek van 'goldfish' op de achtergrond werd iedereen al wat opgewekter en hoopte we allemaal dat de mooie verhalen waar waren.
'Welcome to byron bay!! relax, chill out and enjoy' luidde het welkomsbord en de weg die we daarna vervolgde was links en rechts verrijkt met caravanparks met tientallen campervans, tentjes en bungalows speciaal voor backpackers.
Zoveel hadden we er nog nooit op een camping bij elkaar gezien! Toch hadden we nog geen behoefte om te settlen en zijn we onze weg vervolgd naar het strand. Natuurlijk kwamen we eerst door het stadje zelf en dit was al een ervaring op zich, de stad krioelde van jongeren zoals wij of het nu backpackers waren of hippies travellers of locals ze waren hier allemaal voor 1 ding ; een laidback ontspannen vibe genietend van het strand het weer en al het leuks wat een toeristische plek in australie te bieden heeft. Toen we eenmaal op het strand waren en we wat boodschappen hadden ingeslagen werd het al vroeg donker,. Geen probleem want de sfeer werd alleen maar beter! In het kleine park achter het strand waren 'fire-twirlers' en muziekanten een gratis show aan het geven aan iedereen die daar behoefte aan had en terwijl wij met z'n alle aan het genieten waren van (weer) daan's overheerlijke pasta carbonara en een welverdiend biertje, voelde ik me hier prima op m'n gemak. Links en voor ons het strand, de zee en daarachter de ondergaande zon. Iets rechts wat hippies, wel of niet aan de acid maar ondanks dat , lekkere beats komende van hun drums en gitaarspel, nu al vond ik Byron een heerlijke omgeving.
Toen de zon uit het zicht was de maagjes gevuld en de muziek steeds waziger begon te klinken zijn we in de campervan gestapt om onszelf dan toch maar ergens te parkeren voor de komende week.
Een Caravanpark ong 20 min lopen vanaf het stadje werd ons aangeraden en zo gezegd zo gedaan. Toen we eenmaal geparkeerd hadden en ons 2e of 3e biertje opende kwam er iemand aanlopen om ons te verwelkomen op de camping. James een kerel 32 jaar oud maar nog aardig jong v geest met een rode fles wijn in zn handen en een wazige blik uit z'n ogen kwam de 6 nederlandse jongens verrijken met z'n gezelschap:p hij kwam uit wales en was soms wat moeilijk te verstaan vooral omdat die naar zijn zeggen z'n derde fles rode wijn in handen had en het allemaal niet helemaal meer volgde.
Na wat meer biertjes en een voorstel ronde vroeg james of we zin hadden om mee uit te gaan:) Bob was ziek en de meeste hadden niet echt zin op een maandag avond maar chef Daan en myself waren wel in voor een avontuur en zo zijn we james gevolgd naar de stad. Gebracht door William de shuttle busdriver en zijn voorliefde voor rockmuziek ('redhotchillipeppers's under the bridge , knalde door de speakers) kwamen we aan in de stad! Cocomango's was de kroeg naar keuze, helaas kwam james niet binnen omdat die ten eerste geen schoenen aan had en ten tweede zijn telefoon liet zien toen de uitsmijter hem naar zijn I.D. Vroeg:p no worries daan ik en wat random mensen die van dezelfde camping afkwamen zijn vrolijk verder gegaan en eindigde in een dronken bui als audience voor een straatmuzikant. Elliot klonk beter als gemiddeld top 40 artiest en ik baal nog steeds dat hij geen singles verkoopt! Agja ik zal het moeten doen met de filmpje op m'n phone.
Nadat we een uurtje genoten van zijn gitaar en stemgeluid zijn we onze weg naar huis vervolgd en lekker gaan slapen.

De dinsdag zijn we weer lekker naar het strand gegaan, savonds weer een dolle avond op stap en de woensdagochtend hebben we wat 'surflessen' gepakt en onze kater verdronken in de koele zee,. Dion Jim ik en Koen immers want daan was te dronken om nog zn bed uit te komen en Bob had nog steeds de griep ,. Woensdagavond was een rustige avond voor mij in ieder geval en een detox day zoals ik die af en toe nodig heb. Geen drank en zoveel mogelijk gezond eten en drinken:) yoghurt met muesli voor ontbijt gevolgd door een vitamine bom uit een van de vele juice bars, een healty sandwich en als klap op de vuurpijl SUSHI! En shit, dat was lekker:o 25 dollar is denk wel het meeste wat ik hier heb uitgegeven aan eten, maar het was het waard;) In de avond nog wat gechilled met de boys en james en uiteindelijk toch vroeg mn bed ingedoken.

Donderdag ochtend werd onze plek op de camping aangevuld met 4 Engelse backpackers :
Benny een mma fighter uit de ghetto v londen met z'n maat jack die me nog het meest deed denken aan tony(sterretje) van oh oh cherso een ex marinier drukke kerel maar uitstekend gezelschap en het stelletje Sarah en Adam .
Adam een relaxte kerel uit manchester met een voorliefde voor voetbal en de rustigste van de engelse boys en Sarah. Zij was dus het enige meisje in een gezelschap van ondertussen 10 kerels maar ze was nergens door geïntimideerd en als de rust zelf ging ze overal in mee zonder ooit te klagen. Lief en zorgzaam voor iedereen.
Het klikte meteen tussen ons allen en terwijl het bier en de wijn rijkelijk vloeide en de sterke verhalen boven tafel kwamen, werd er zelfs al beatboxend, harmonica gespeeld door jack, terwijl benny zich bewijsde als woordentovenaar en jack's beats verzorgde met text. Natuurlijk moest deze avond in de stad verdergaan en na wat heerlijke shotjes goon:/ door naar byron city ,. William bracht ons weer veilig in de stad deze keer met behulp van ACDC's TNT! En goed ingedronken en vol goede moed weer de cocomongo's ingegaan. Helaas van korte duur want na ons tweede biertje lag Jack al te knuffelen met 3 uitsmijters:p no worries volgende kroeg was woody's en daar was het eigenlijk nog veel gezelliger, betere muziek en meer mensen om ons te vermaken.
Byron bay heeft alleen wel wat regels om het de travellers wat moeilijker te maken, er worden geen shotjes in de bar verkocht en in liquor store's worden er ipv 5L pakken 'goon' alleen nog maar 2L pakken verkocht,. Natuurlijk wel voor dezelfde prijs, ook mag je in de kroeg niet je biertje atten:/ ofwel in 1x leegdrinken . Enfin natuurlijk was dit voor ons oonbekend en in normale omgang is het bijna onbeleefd om je biertje niet in 1x op te drinken als je deze van je maat aangeboden krijgt. Zo dacht Adam ook en hij moest het pand verlaten zijn tweede biertje nog in zijn handen werd aan jack gegeven en er werd verteld waarom Adam eruit gezet werd! Even dacht ik dat Jack hier weinig problemen mee had maar toen hij dat biertje voor het gezicht van de uitsmijter leeggooide over z'n eigen gezicht als protest, zijn we allemaal maar weer vertrokken naar de volgende kroeg:) gelukkig zijn er in Byron meerdere pubs and bars anders was dit een korte avond geweest eind goed al goed in de 'cheeky monkey's' nog een prima avond gehad en geproost op onze nieuwe vrienden:)

Vrijdag was uiteraard weekend :p en zo leek het alsof byron bay een vakantie oord was zoals kreta of bulgarije zoals ik eerder op vakantie ging ,. Met 10 kerels en de dame iedere avond los vervolgens tot 12/1 in je bed uitkateren en overdag op het strand chillen:) prima leven thanks to Byron and friends!!
De vrijdag avond eindigde deze keer niet in de kroeg maar op de parkeerplaats bij het strand waar wat vage typetjes heerlijke techno en acid muziek uit hun campervan pompte en dit trok onze aandacht wel. Thuis ging ik regelmatig naar Technofeestjes legaal of illegaal en genoot altijd behoorlijk van de verschillende mensen op zo'n feest maar natuurlijk vooral de muziek! die wanneer je je eraan toegeeft, je in een soort trance brengt waardoor je alleen nog maar kunt dansen en genieten van de sounds en de omgeving. Heerlijk, maar zulke feestjes was ik in Australie nog niet tegengekomen, toch dacht ik nu best close te zijn en bedacht dat ik het misschien hier aan iemand kon vragen,. Een meisje die al aardig in trance was schreef de routebeschrijving voor een van zo'n feestje in Koen's telefoon en verwachten ons morgen te zien!!

Next day vertelden we de rest vd boys over het feestje en werd onze plek op de camping wederom verrijkt met nieuwe mensen 2 duitsers en een italiaan die net uit Nimbin kwam ( later hier meer over ) 1 vd duitsers had ook wel zin in de raveparty zaterdagavond en zo vertrokken we met z'n allen : Ik Dion Bob Koen Jim James uit wales en hilde of hilker, ik weet nog steeds niet hoe de duitse boy heet:p niet omdat ik slecht ben in namen maar omdat het een naam is die erg lastig uit te spreken is als je niet uit ons andere buurland komt.

Het was ong. 11 uur toen we vertrokken en benzine meter was bijna leeg iedereen was dronken behalve de bob, ik dus en ik had daardoor haast:p helaas was de route beschrijving niet heel duidelijk en deze illegale feestjes worden juist gehouden op de meest moeilijk bereikbare plekke vanwege geluidsoverlast en uiteraard om de politie te vermijden. Na ong een uur rijden kwamen we met een nog legere tank maar vol goede moed aan op het feest. Alleen om erachter te komen dat het afgelopen was! Het feest had van 11 tot 11 geduurd en was nu toch echt ten einde:/ maar geen getreur er was een afterparty!! Whoehoe volg de rest maar werd er gezegd dan vind je de locatie wel, dat ging alleen niet want deze goed voorbereidde boys moesten eerst tanken:( dus vroegen we iedereen om de locatie maar kregen vooral antwoorden als volg de muziek dan kom je er wel of volg de lucht v weed. Niet erg behulpzaam dus.
begrijpelijk want zo werkt het in nederland ook, als je geen moeite wilt doen voor een feestje als dit ben je het volgens de echte Ravers niet waard aanwezig te zijn. Gelukkig was ik nog nuchter en vol goede moed want rond half 2 kwamen we met een volle tank aan in the middle of nowhere omringd door regenwoud en smalle wegen door de bergen die ons naar deze prachtige plek hadden gebracht. Het leek alsof we in het midden van een regenwoud een hippie stam hadden gevonden die hier dag in dag uit niks anders deden dan party-en en de stemming zat er goed in !! Tot de volgende ochtend heb ik het beste feestje ooit gehad in mijn leven tot nu toe, nergens was de sfeer zo goed de omgeving zo mooi en de muziek zo heerlijk. Vele momenten heb ik even figuurlijk stilgestaan ( letterlijk stilstaan kan ik nog steeds niet met goede muziek;)) en oprecht genoten van het feit dat ik midden in het regenwoud in australie met nog 300 andere mensen een soort van verdwaald was op een perfecte manier! De diepe bass uit de speakers en de felle lichten uit stroposcopen en lasers kwamen nog meer tot hun recht op deze geweldige locatie en de hele nacht hebben we gedanst gechilled en bewonderd...
We zaten rustig wat te chillen op een gecreërde lounge area en bij te komen van de lange nacht toen de zon boven de heuvels uitkwam door de hoge bomen scheen en de ochtend inluidde.
Alweer een perfect uitzicht op het dal midden in het regenwoud vol met feestende en dansende mensen,. Van franse tot afrikaanse en v wij nederlanders tot aziaten, duitsers, spanjaarden, turken, grieken, duitsers en zoveel meer andere nationaliteiten allemaal verzameld op een klein stukje paradijs in Australie een bizarre gedachten en ik voelde me vereerd hier deel van uit te maken. Toch zijn we rond 12 maar vertrokken vooral omdat we honger hadden en behoorlijk vermoeid waren naar een nacht doortrekken in de jungle.
De weg terug was weer een trip om nooit te vergeten en werd versierd door de morgenglorie zoals ik die nog nooit gezien had,. Dwars door de smalle bergwegen met de zon stralend over de bergtoppen en het groene regenwoud daarachter blijft voor eeuwig in m'n mentale fotoboek omdat foto's in dit geval niet goed genoeg waren.
Na een lange reis eindelijk terug op ons caravanpark in Byron bay en na een overheerlijke hamburger en wat revieuws over ons geweldig rave avontuur eindelijk mn bed gevonden!

De 2 dagen daarna waren zwaar en zijn daardoor vooral doorgebracht op het strand en op de camping:p nog maar een detox-day erachteraan gedaan en dinsdag een heerlijke dag gehad samen met Benny Sarah en Adam. Omdat we nog weinig hadden gezien van Byron's omgeving zijn we wat sightseeing gaan doen:) met z'n 4en naar de vuurtoren om lekker de tourist uit te hangen en vervolgens wildwaterpret op lay low's ( luchtbedden voor in het water ) . In de zee met 2 meter hoge golven behoorlijk wat lol gehad op luchtbedjes maar nadat er 2 niet meer wilde drijven hebben we de dag afgesloten met 5$ pizza:p
S'avonds voor de laatste keer byron city onveilig gemaakt en een heerlijke avond gehad.

toen woensdagochtend, de dag dat we van de camping af moesten en god wat was de camping-security daar blij mee, redelijk wat opstootjes gehad maar uiteindelijk zonder zorgen het terrein verlaten. Afscheid genomen van onze inmiddels goede vriend James en vervolgens onze weg vervolgd naar Nimbin!!
Nimbin was tot 1973 een rustig dorpje niet veel verschillend van alle andere dorpjes met ong 300 inwoners. Maar in dat jaar werdt het aquarius festival gehouden en dit trok enorm veel studenten hippies en travellers en andere mensen die zin hadden in een goed feestje;) het enige probleem na het festival bleven de mensen doorfeesten en nu is het vooral een toeristisch trekpleister geworden voor iedereen die zich interreseert in de hippiecultuur en de aboriginals die hier de meerderheid vormen.
We hebben hier samen met de Engelse nog 2 dagen verbleven op een prima camping voor 13$ per nacht en daarna het moeilijke afscheid genomen van onze geordie shore like vrienden:) ik mis ze oprecht en hoop ze ergens nog tegen te komen in mijn australisch avontuur maar the show must go on en we vertrokken naar brisbane nu weer met 6!

We wilden naar FutureMusicFestival een van de hoogst gewaardeerde commerciele party's van aussie en vergelijkbaar met een bijvoorbeeld Mysteryland in Nederland. Normaal ben ik hier zeker voor in, maar deze dag had ik meerdere redenen om niet te gaan en ben samen met Daan Brisbane een beetje gaan verkennen.
De boys waren dus los aan het gaan op artiesten als paul kalkbrenner, sven vath, hardwell, nicky romero en vele andere terwijl wij wat rondliepen door de stad :p klinkt ernstig maar ik had nergens meer zin in als gewoon wat wandelen die dag. Misschien mede door de zware weken die ik achte me liet. Laten we eerlijk zijn ik ben ook geen 18 meer:p

De volgende dag heerlijk wakker geworden onder de schaduw en na goede verhalen over het feest v de dag eerder zijn we weer richting de stad gewandeld, wat gegeten en geshopt en 'savonds goed voorbereid naar de film gegaan! The wolf of wallstreet was de 17$dollar meer dan waard en na de film zijn we weer vroeg het bedje ingedoken.
Op de woensdag hebben we vooral plannen gemaakt voor de verjaardag voor mn reisgenootje bob, zijn 20e verjaardag zou op donderdag vallen en we wilden goed op stap deze avond!!
Prima plan en bijna perfect uitgevoerd. Eerst bier halen om wat in te drinken en een fles captain morgan om de verjaardag te vieren! Halverwege kwamen we toevallig onze duitse vriend nog tegen die met ons was meegegaan naar het technofeestje en dan is de wereld weer heel klein.
De sfeer zat er goed in! Miss wel te goed want ik was om 12 uur al zo dronken dat ik bob gefeliciteerd heb en naar bed ben gegaan :p 3,5 sec fles bier atten en de kapitein waren net iets teveel waarschijnlijk.
Volgende ochtend een frisse duik genomen @ southbank brisbane wat als een soort manmade beach fungeert midden in de stad!! Prachtige plek om even op te frissen voordat we naar de bierbrouwerij zouden gaan!!

Net optijd en met een ernstige kater kwamen we dan aan bij XXXX en nee dit is geen stripclub maar een lokale bierbrouwerij en na een eeuwenlange en niet echt interresante tour kwamen we in de brouwerij's bar, die ons verzorgde met 4 heerlijk en gratis speciale biertjes:) een mc donalds lunch erachteraan en toen waren we weer even doelloos:p die momenten hebben we wel vaker met zn 6en het is moeilijk je tijd goed in te plannen terwijl het inleveren van de campervans ons enige ultimatum is.
Daan had z'n hoop gezet op een dame die hij de dag ervoor in de kroeg had ontmoet en Robyn was haar naam. Ze sliep in een hostel in Brisbane en was het beu in de stad te blijven net als de rest v onze boys. Ik deelde deze mening niet en aangezien mijn geld begon op te raken had ik de volgende dag 2 sollicitatie gesprekken voor een baantje in Brisbane.
Niet denken in Problemen maar in creative oplossingen zij een wijze dame ooit tegen mij:) en stelde het idee voor om v plek te wisselen met Robyn ik zou de dag in het hostel verblijven en zij kon dan doorreizen naar RainbowBeach wat onze volgende bestemming zou zijn.
Niemand had hier iets op tegen en vanaf die Avond reisde ik zoals ik me in het begin voor had gesteld, alleen.
De sollicitatiegesprekken gingen prima en ik zou zo mogen beginnen maar door2door sales gaf mij niet genoeg garantie voor een vast inkomen en zodoende ben ik nog enkele dagen in het hostel verbleven zoekend naar een baan.
Ook dit gaf bijzondere avonturen en na een dag d2d sales lopen eindigde ik bij mn bazin (voor 1 dag ) en haar compagnon in het appartement voor heel wat biertjes en rode wijn:/ smerig maar ik kan me niet laten kennen in het bijzijn van twee dames!
Na het kaartspel kwam ik dronken in de stad aan, uiteindelijk m'n hostel teruggevonden en prima geslapen:)
De dagen daarna vooral gezocht naar baantjes in de horeca omdat dat nog steeds mijn voorliefde heeft maar ook naar 'farmwork'. Farmwork is nodig om je 2e jaar naar australie te verdienen en dit zware werk wil ik het liefst zo vlug mogelijk achter de rug hebben om optimaal te blijven genieten gedurende de rest van mijn reis. Na enkele dagen dan toch iets gevonden!! Een fruitfarm uurtje west van brisbane in een dorpje Gaston zal m'n eerste vaste baantje worden in Australie en ik kan aanstaande Woensdag beginnen!! De zondagavond in Brisbane heb ik doorgebracht in het hoogste gebouw in de stad en ondanks dit behoorlijk verboden was wilde ik de stad zien vanuit een positie die niemand eerder zag:) dus sneaky sneaky de parkeergarage in om vervolgens de lift te pakken naar de 24e verdieping,. Natuurlijk had je een pasje nodig om nog hoger te komen maar de brandtrap bood mijn plan B
51 verdiepingen verder en het zweet tot in m'n boxer kwam ik op de 75 etage, alleen om erachter te komen dat de etage afgesloten was en ik dus niet naar het dak kon. Teleurgesteld maar nog niet verslagen ging ik een verdieping lager maar weer geen succes. De engine room en water supply room gaven geen uitzicht op de stad en weer werd ik teleurgesteld tot ik op de verdieping daar onder de deur opende en tot m'n verbazing uitkwam op de hal met links en rechts 2 grote kamers die als penthouses diende. Alles was onder constructie en het gereedschap, de verf en wat witgoed hier en daar waren de enige obstakels. De keuken de badkamers en de ramen waren al gezet en op 250 meter kon ik de hele stad zien zoals alleen de verbouwers daar, die nog gezien hadden. Insane en een memorabel moment die bewijst dat met een beetje baldadigheid en moeite je veel kunt bereiken. Uit het raam geklommen en op het randje van de Infinity tower genoten van het zoveelste geweldige uitzicht!
Na een uurtje of 2 weer de weg naar beneden gevonden en de receptionisten bedankt voor hun oplettendheid:p terug mijn hostel in en de volgende dag de bus ingestapt naar rainbow beach. Naar een weekje zonder de 5 boys ga ik ze nu weer opzoeken voor een nachtje:) m'n spullen pakken en dan begint morgen de harde realiteit! Werken naar bijna 3 maanden vakantie,. Ik zal niet klagen maar het wordt weer behoorlijk wennen ben ik bang.. :p
Zo dan ben ik nu weer bijgeschreven! Toch een fijn gevoel dit weer even samen te vatten hoop dat in Nederland het zonnetje en de verdiende 20 graden jullie blijft verwarmen! Tot snel mis jullie!!!!
Xxxx
Wes